Wie zijn wij
We scout and secure the most innovative beauty brands, creating an exclusive network where revolutionary meets refined.
Marriët Gakes

Marriët Gakes
Marriet is haar hele professionele leven al actief in de branche en heeft haar strepen verdiend. Ze is 3x gekozen tot beste haircolorist van Nederland en heeft een private salon op de Herengracht in Amsterdam. Marriet heeft een voorliefde voor Research and Innovation en is altijd op zoek naar nieuwe spannende ontwikkelingen. Educatie & Inspiratie dat is haar passie en dat gaat ze in onze Special Events brengen. Marriet wilt alleen met het beste van het beste werken, zin van de onzin scheiden en legt de lat kwalitatief steevast hoog. Marriet test alle producten en merken intensief en bepaalt uiteindelijk of een merk wordt toegelaten tot ons portfolio
Ruben de Wit

Ruben de Wit
Ook Ruben is na zijn studie begonnen in de branche maar wel aan de kant van distributie van haarcosmetica. Hij heeft diverse bekende merken succesvol gelanceerd op de Nederlandse kappersmarkt. Ruben heeft 10 jaar een eigen distributie bedrijf gehad en heeft dit eind 2020 verkocht. Het is nu tijd voor een ander geluid, een andere beweging in de markt. Ruben heeft een neusje voor mooie niche merken. Hij weet als geen ander de pareltjes in de grijze massa van merken te vinden die op dat moment nog klein en onontdekt zijn.
Onze filosofie & visie
Onze filosofie & visie
Wij zijn innovators. Revolutionair en uniek. Altijd op zoek naar nieuwe gamechangers. SBC wil inspireren, prikkelen, uitdagen. Van de gebaande paden afdwalen en nieuwe wegen ontdekken. Scouten, searchen, testen en met volle overtuiging iets lanceren. Met een neusje voor nieuwe dingen. Begrijpen waar de markt behoefte aan heeft, waar de markt om vraagt. Niet bang om heilige huisjes omver te schoppen. Disruptief te zijn in een soms toch wel conservatieve markt. Vanuit een stellige overtuiging dat de echte innovaties niet komen uit de gevestigde orde, de kolossen, de traditionele spelers. Nee, uit ervaring weten wij dat echte innovatie komt vanuit de start ups. Vanuit de passie voor het vak, de techniek, de behoefte van de consument. Vanuit het echt luisteren, het pionieren en het gewoon doen. Omdat je erin gelooft, omdat je doorzet.
Manifest
Manifest
Wij zijn Special Brand ©ompany. Innovatief en revolutionair. Altijd op zoek naar het unieke, het speciale, de pareltjes, de gamechangers. Zij die het verschil maken.
Dat betekent scouten, testen en lanceren. Vanuit passie, vanuit gedrevenheid. Vanuit de volle overtuiging dat iets een succes gaat worden. Waarom? Omdat we er ten diepste in geloven.
Wij beloven dat we dit altijd zullen vasthouden. Altijd nieuwsgierig zullen blijven. Het altijd op onze eigen manier zullen blijven doen. Persoonlijk, inspirerend en echt. Want wij hebben jou gehoord en zijn het met je eens; het moet echt anders.
Bij ons geen klanten, maar leden. Gepassioneerde kappers die mee willen denken, geïnspireerd willen worden. SBC staat niet alleen voor Special Brand Company maar ook voor de Club die we met elkaar zijn. Een netwerk met leden die hetzelfde gedachtegoed delen, geloven in deze aanpak en die vertrouwen op onze expertise.
Beide pakken we daarin ons eigen rol. Ruben als scout met een neusje voor speciale merken en onontdekte start-ups die het verschil gaan maken. Marriët als de meest kritische testpersoon die er is. De professional die alleen met het beste van het beste wil werken en kwalitatief steevast de lat hoog legt.
Wij zijn Special Brand Company en wij zullen onze merken met trots groot maken.
Onze 10
geboden/
beloftes
Wij brengen nieuwe niche merken naar Nederland. Wij voegen pas een merk toe aan ons portfolio als het echt revolutionair is en echt iets toevoegt. De missie en strategie van het merk zijn evenzo belangrijk en tot slot moet Marriët super enthousiast zijn na haar kritische test.
Exclusiviteit is een sleutelwoord en kernwaarde bij ons. Dit betekent dat wij niet alle salons kunnen leveren, maar gekozen hebben voor een afgebakende doelgroep. Wij hanteren een strict online beleid. Op deze manier willen wij onze merken voor de lange termijn beschermen.
Als toevoeging op punt 2; wij leveren bewust geen webshops en hebben afspraken met onze merken gemaakt over hun ecom strategie. Komen ze deze afspraken niet na en komt hiermee onze exclusiviteit in het gedrang dan behouden wij ons het recht voor om een passend alternatief voor onze leden te zoeken.
Wij geloven in de toekomst van boutique salons en hebben ervoor gekozen om 100% voor hen te gaan. Onze merken zijn bij uitstek geschikt voor deze boutique salon. Het betekent ook dat wij salons die niet in deze categorie vallen niet zullen leveren. Dat is geen arrogantie maar een consequentie van ons beleid. Klik hier om erachter te komen of jouw salon in onze criteria valt.
Making Special Happen is niet voor niets ons motto; wij doen alles anders. Wij hebben een bijzonder affiliate programma opgesteld voor onze partner salons. Hierdoor krijgen zij toegang tot de beeldbank van onze merken en kunnen zij met iedere post op ieder platform een extra verdienmodel ontwikkelen. Snel, eenvoudig, makkelijk zonder extra kosten.
Voor ons geen vertegenwoordigers die met hun koffer vol producten bij jou voor de deur staan. Wij doen het anders. Wij hanteren online sales calls en trainingen, private salon sessions op de Herengracht in Amsterdam en Happy Events (zie 7). Wij geloven dat dit veel meer van deze tijd is.
Iedere 3 tot 4 maanden houden we een Special Event op basis van ons motto; Making Special Happen. Deze events hoeven van ons geen grote shows te zijn maar moeten altijd bijzonder zijn. De volgende thema’s moeten altijd aan bod komen; inspiratie, educatie en fun.
Wij geloven in de kracht van beleving. Iedere aankoop van onze premium producten moet een cadeau zijn. Wij geven onze salons de juiste tools om een extra mooie beleving te maken voor jouw klant. Met liefde en zorg en oog voor details zorgen we samen voor een extra bijzonder moment voor jouw klant.
Premium merken verdienen een permium service niveau. Wij doen er alles aan om onze salons te geven. Zo kun je bv tot 22 uur ’s avonds bestellen en ontvang je het de volgende dag in huis. Maar we ondersteunen jou altijd met de juiste materialen en is er een keer iets niet op orde dan zorgen wij ervoor dat we dit snel en adequaat oplossen.
Als wij onder punt 2 exclusiviteit beloven dan moeten we ook bewaken dat onze merken nooit opgekocht worden als salons willen stoppen. Dus als de liefde van salons met ons of onze merken over is dan kopen we alles terug. Dit hebben we zelf in onze Algemene Voorwaarden opgenomen onder artikel 10 punt 2.

Follow Us